Back to case studies

AB Lifestyle

AB Lifestyle

About

Ab Lifestyle ‘The Star Lifestyle Brand’ is opgericht in 2015 als AB Caps in de verkoop van luxury headwear, met Alexander Büttner (ex Manchester United speler) als het gezicht.

Vanwege het grote succes van de AB Caps is het merk binnen 6 maanden overgestapt naar de naam AB Lifestyle met de ambitie om een complete Lifestyle kledingmerk te worden.

Nu 7 jaar later is AB Lifestyle een landelijk herkenbaar merk. Chary is in het leven geroepen om de gehele marketingstrategie te professionaliseren en het merk naar het niveau te tillen waar het moet concurreren tegen andere internationale lifestyle kledingmerken.

NaN+

NPS

599x

ROAS

23

CPA

+235k

Revenue

Uitdagingen

Geen samenhang in de strategie per kanaal.

Omdat AB Lifestyle binnen een korte periode explosief is gegroeid heeft het bedrijf meerdere bureau’s in armen genomen voor het beheren van diverse online marketing kanalen. Aanvullend  met het beheer van Meta door één van de eigenaren zelf zorgde dit al gauw voor een complete chaos in de uitvoering van de strategie waarbij er vele kansen werden laten liggen.


Oplossing

Gestart als Meta en Email Marketing partner begon Chary aan de opdracht om structuur en kennis aan te brengen in de marketing tak van het bedrijf. Nadat er een sterk fundament was uitgebouwd op Meta en Email Marketing met een focus op klanten acquisitie en klanten retentie is ervoor gekozen om ook Google bij Chary onder te brengen waarbij de focus kwam te liggen op het creëren van een synergie tussen het drietal kanalen. Sinds de uitrol van TikTok Ads in Nederland lag ook op dit kanaal een grote kans voor AB Lifestyle om hun doelgroep te bereiken via UGC. TikTok is onder beheer van Chary daarom ook meegenomen in de omni-channel strategie.

Resultaten

AB Lifestyle heeft over 2022 een solide fundering uitgebouwd gekregen voor ieder individueel kanaal welke na verloop van tijd ook is geoptimaliseerd tot omni-channel strategie. Nu het volledige beheer bij Chary is overgebracht is kan er gezamenlijk toegewerkt worden naar het worden van nummer 1 Lifestyle brand van Nederland.

Gemiddelde ROAS over gehele partnerschap: 8,44

CPA Decrease: 20%

Revenue Increase: 71%

Bijgedragen omzet: >/ €1.000.000